Connect with us
YouTube Hot TV Satu Juta

Onz

Ebit Lew Hadiahkan Kereta Mewah, Audi Buat Isteri?

Beruntung jadi isteri Ustaz Ebit!

Published

on

Pendakwah bebas terkenal Ustaz Ebit Lew ada memuat naik sepotong video pendek di laman Instagram miliknya pada 28 Mei lalu.

Video tersebut yang memaparkan dirinya berada di dalam sebuah kereta mewah, Audi berwarna putih lantas mendapat perhatian ramai sejak ia dikongsikan.

View this post on Instagram

Syukur pada Allah pemberi rezeki. Terima kaseh Allah. Doa terbaik Alhamdulillah. Belanja atas isteri dan keluarga sedekah paling besar nilainya. Nafkah wajib. Apa yang kita suka untuk diri itu juga kita kongsi dengan isteri. Ada orang boleh beli kasut mahal. Beli rim kereta. Beli radio aksesori kereta atau motor. Belanja ikut kemampuan tanpa menyusahkan diri. Tapi dengan isteri dan keluarga susah nak belanja. Masam muka. Belanjalah kerana Allah buat keluarga. Dengan belanja isteri dan keluarga Allah beri kita kaya dan rezeki melimpah ruah. Dan paling utama Allah maafkan dosa kita sebab pemberian kita. Sebelum pergi kerja saya selalu duit tinggal atas meja. Beri kad bank pada isteri. Ambil insuran buat isteri kerana Allah. Sebab tahu belanja anak dan isi rumah banyak. Barang dapur jer dah berapa. Susu pampers anak. Allahuakbar.. Dari dulu lagi. Tak pernah tanya duit tu untuk apa. Senyuman dan pengorbanannya tak terbayar. Janganlah kedekut pada isteri dan keluarga. Isteri ibu pada anak kita. Sedih baca ramai juga masa takde duit takperlah. Isteri pun tak susahkan suami. Tapi dah senang mulalah guna untuk macam-macam tapi lupa belanja isteri. Beri nafkah buat isteri ini wajib mengikut kemampuan. Senangnya apa kita suka untuk diri kita. Kita nak isteri dapat dan rasa perkara yang sama. Allah pasti berkati dengan sedekah. Sedekah paling besar nilainya ialah buat isteri dan anak-anak. Buat mak ayah. Dan juga adik beradik-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Menerusi kapsyen panjang yang ditulis, sepertinya kereta mewah berkenaan adalah hadiah daripada Ustaz Ebit kepada isterinya yang tercinta.

Dalam pada itu, beliau juga memberitahu pengikutnya di media sosial agar jangan kedekut untuk berbelanja ke atas isteri dan keluarga kerana percaya rezeki akan bertambah dan melimpah ruah.

Katanya lagi, amalan sedekah amat besar nilainya dan dengan bersedekah kita akan mendapat keberkatan hidup.

Setakat artikel ini ditulis, perkongsian video oleh Ustaz Ebit Lew itu sudah meraih hampir 900,000 jumlah tontonan serta lebih 4,500 komen.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Recommended Post

Advertisement

Facebook

Advertisement

Latest