Connect with us
Hot Kool Jam

Selebriti

“Mungkin Jodoh Kami Sampai Di Sini Sahaja,”- Boy Iman

Perpisahan kali ini merupakan perceraian ketiga buat Boy Iman dan bekas isteri.

Published

on

Pelakon dan usahawan, Dato Boy Iman menerusi laman Instagram berkongsi satu foto bersama peguam Syariah, Dato Zaidi yang akan mengendali kes perceraianya dengan bekas isteri, Kumala Dewi Anas.

View this post on Instagram

Bersama peguam syariah saya, Dato' Zaidi yang akan menguruskan penceraian saya dan bekas isteri. Insha-Allah akan diselesaikan dalam masa terdekat di mahkamah. Walaupun ianya satu yang amat pahit tetapi ianya perlu dibuat agar hukum dari segi agama terlaksana dan didokumentasi mengikut undang2 syariah yang diamalkan di negara kita. Mungkin jodoh kami sampai disini sahaja.. Namun hubungan sebagai bekas suami isteri dan ibubapa kepada anak2 akan tetap kami pelihara demi tanggungjawab yang dipikul walaupun tidak bersama lagi. Siapa yang tidak sedih, siapa yang tidak menderita. Hanya Allah sahaja yang tahu apa isi dalam hati ini. Ianya berlaku di usia saya mcm ini. Dan ketika saya dan bekas isteri berusaha untuk menyelamatkan mahligai yang dibina hampir 8 tahun. Belum masuk lg masa kami bercinta hampir 6 tahun. Macam2 kami lalui, tempuhi bersama. Sudah tentu byk kenangan indah dari pahit. Doakan yang baik2 kepada kami untuk menerima keburukan ini sebagai satu kebaikan kepada kami yang Allah kurniakan sesungguhnya yang buruk itu kami, yang baik itu dari Allah. #dbi #datoboyiman #datodrboyiman #boyiman

A post shared by Dato' Dr Norul Iman A Rahman (@datoboyiman_dbi) on

Menerusi posting tersebut, Boy Iman meminta netizen mendoakan yang baik-baik sahaja buat mereka walaupun kenyataan itu pahit untuk ditelan.

Perpisahan kali ini merupakan perceraian ketiga buat mereka selepas pernah bercerai dua kali iaitu pada 2015 dan 2017, namun kembali rujuk semula sebelum habis tempoh edah.

Pasangan ini juga dikurniakan seorang cahaya mata lelaki iaitu Norul Emmer,6, manakala Kumala terdahulu pernah berkahwin dan memiliki seorang anak perempuan Ku Ivy Emmera,19.

View this post on Instagram

Akhirnya aku berani untuk menerima kenyataan yang ianya telah musnah. Dari terus hidup dalam kepura-puraan, Dari hidup dalam fantasi walaupun realitinya tidak begitu. Dan yang amat berat untuk ku telan ialah hidup dalam keadaan berdosa kerana hukum tetap hukum. Hukum bukan mainan..ianya akan dihisab dan sedang diperhatikan oleh Allah Taala untuk diberi balasan bukan sahaja disana tetapi di dunia ini. Doakan aku utk terus berani menghadapi semua ini serta kuat menerimanya sebagai satu aturan yang sempurna dan terbaik untuk aku dan terbaik untuk engkau dari Allah. Aku tetap menyayangi dirimu dan anak2 walaupun kita sudah tidak menjadi kita lagi. #boyiman #datoboyiman #datodrboyiman #dbi

A post shared by Dato' Dr Norul Iman A Rahman (@datoboyiman_dbi) on

View this post on Instagram

Saya mendirikan rumahtangga pada usia yang agak lewat, 31 tahun. Selain daripada jodoh datang lambat pasti ada asbab dia, saya risau dan takut. Jadi trauma kerana disekeliling saya kawan2 dan org2 yg berkahwin kebanyakannya bergaduh, hidup tak aman, asyik bertengkar, tak bahagia kemuncaknya bercerailah. Yg jadi mangsa diri masing2 x pa lagi, ni anak2. Jadi perkara yg paling saya takut dan risau telah terjadi kepada saya bila saya fikir2 balik srg2 ni. Tapi jgn fikir yang tak baik, negatif saja. Yang positif, yang bahagia kena pikir jugak. Sepanjang saya berkahwin lebih banyak yang baik, yang positif dan yang bahagia saya lalui. Saya bersyukur Allah pinjamkan nikmat berkahwin itu. Harap2 anak2 saya tidak akan menjadi mangsa la walaupun kami suami isteri berpisah. Cuma sebagai hamba-Nya, ada perkara yg bukan dibawah kawalan kita, bukan kita nak pun tp terjadi. So nasi dah jd bubur, apa nak buat..letak kicap makanlah. Itu ujian, dugaan dan bahagian masing2. Kena redha, hadap dan tabah. Saya berharap anak2 saya akan terus menjaga mama dia, menyayangi saya dan hubungan kami tidak berakhir hanya di dunia tetapi berpanjangan sehingga akhirat sebagai anak beranak. Papa sayang anak2 papa. #boyiman #datoboyiman #datoboyiman #dbi

A post shared by Dato' Dr Norul Iman A Rahman (@datoboyiman_dbi) on

Advertisement

Facebook

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Latest